Obsługa techniczna dla wspólnot i spółdzielni

W Polsce wiele bloków mieszkalnych znajduje się pod zarządem spółdzielni mieszkaniowych i wspólnot mieszkaniowych. Część z nich to nowoczesne organizacje, które profesjonalnie opiekują się powierzonymi im nieruchomościami. Nie wszystkie jednak korzystają z nowoczesnych narzędzi do obsługi technicznej budynków.

W naszym kraju funkcjonuje około 5 mln wspólnot mieszkaniowych [^1] i około 3,5 tys. spółdzielni mieszkaniowych [^2]. Te organizacje mają pod swoją opieką miliony mieszkań i tysiące lokali komercyjnych (zwykle sklepy znajdujące się na parterach bloków). Każdy z tych zarządców potrzebuje dobrych narzędzi, które wspierałyby ich w obsłudze nieruchomości, szczególnie w obszarze obsługi technicznej. Proponujemy takie rozwiązanie w postaci zaawansowanego systemu do obsługi zgłoszeń o awariach Usterka.pl. Oczywiście nie jest to jedyne rozwiązanie na rynku, ale nasze narzędzie jest bardzo zaawansowane i ma wiele funkcji, których brakuje konkurencji.  

Nowoczesne zarządzanie obiektami – na czym polega?

Zanim przejdziemy do omówienia naszego oprogramowania dla spółdzielni, warto się zastanowić, na czym właściwie polega nowoczesne zarządzanie budynkami mieszkalnymi. Trzeba zwrócić uwagę, że zmieniły się czasy i oczekiwania klientów. Dziś utrzymywanie tylko czystości w budynkach oraz wokół nich to zdecydowanie za mało, podobnie jak prowadzenie podstawowych rozliczeń.

Mieszkańcy na co dzień korzystają z Internetu, więc oczekują od zarządcy, że wszelkie dokumenty i rozliczenia również otrzymają online na skrzynkę e-mail. To jeden z aspektów nowoczesnego zarządzania nieruchomością. Kolejny to umożliwienie mieszkańcom dostępu elektronicznego do bieżących kosztów utrzymania bloku, żeby mogli to kontrolować. Kanał internetowy powinien być także wykorzystywany do kontaktu zarządcy z mieszkańcami i zarządem spółdzielni lub wspólnoty mieszkaniowej. Nowoczesne zarządzanie obiektami to także udostępnienie narzędzi cyfrowych, które umożliwiają szybkie zgłaszanie awarii i ich usuwanie. Należy wyjaśnić, dlaczego to takie ważne.

Tradycyjne zgłaszanie awarii – dlaczego się nie sprawdza?

W tradycyjnym modelu zarządzania nieruchomościami przeważnie używa się „analogowych” rozwiązań. Niestety, często się nie sprawdzają i trudno je uważać za efektywne. Przykładem jest tradycyjny sposób zgłaszania awarii w spółdzielni mieszkaniowej lub we wspólnocie mieszkaniowej. Mieszkaniec udaje się wtedy osobiście do biura zarządcy lub do niego dzwoni z prośbą o pomoc techniczną. Jednocześnie wielu mieszkańców może dzwonić w podobnej sprawie, blokując sobie nawzajem linię telefoniczną. Gdy zarządca przyjmie zgłoszenie, najczęściej umieszcza je w kolejce na liście oczekujących. Załatwienie sprawy trwa więc dość długo, a wydłuża się jeszcze bardziej, gdy spółdzielnia nie ma własnych fachowców i trzeba ich szukać, korzystając z ogłoszeń. Niekiedy mieszkaniec jest zmuszony sam szukać fachowców. Taki sposób załatwiania spraw związanych z usterkami nie ma nic wspólnego z nowoczesnym zarządzaniem nieruchomościami. Na szczęście jest na to skuteczne rozwiązanie.

Potrzebujesz pomocy?Zamów fachowca

Nowoczesne oprogramowanie dla spółdzielni i wspólnot – jak powinno działać?

Proponujemy spółdzielniom mieszkaniowym i wspólnotom mieszkaniowym nowoczesne narzędzie cyfrowe, które znacznie usprawni proces zarządzania i obsługi mieszkańców. To oprogramowanie dla spółdzielni, które ułatwia zgłaszanie awarii i znacznie przyspiesza ich usuwanie. Mowa o naszym autorskim systemie Usterka.pl. Doskonale sprawdza się w zarządzaniu nawet bardzo dużą liczbą mieszkań. Ten system do obsługi awarii bazuje na innowacyjnych rozwiązaniach informatycznych i na sztucznej inteligencji. Zaawansowane algorytmy analizują zgłoszenie usterki i wybierają fachowca, który będzie w stanie najszybciej usunąć awarię.

Korzystając z Usterka.pl, zarówno zarządca może obsłużyć z naszym oprogramowaniem zgłoszenie, jak i mieszaniec może prywatnie zamówić fachowca. W pierwszej opcji mieszkaniec wchodzi na naszą stronę www i zgłasza usterkę. Zarządca otrzymuje informację o zgłoszeniu. Zatwierdza je i zleca rozwiązanie problemu własnemu fachowcowi lub korzysta z naszego (współpracujemy z najlepszymi specjalistami z różnych dziedzin). Gdy z Usterka.pl korzysta mieszkaniec, który chce prywatnie usunąć usterkę, wybiera termin wizyty fachowca i od razu otrzymuje informację o cenie.

Dzięki takiemu oprogramowaniu, jak Usterka.pl, zarządca nie tylko oszczędza swój czas i może zająć się innymi ważnymi sprawami związanymi z nieruchomością, ale i zapewnia mieszkańcom wysoką jakość obsługi. Cyfrowe narzędzie do wysyłania i obsługi zgłoszeń o awariach to zatem rozwiązanie, z którego powinna korzystać każda spółdzielnia, jeśli chce uchodzić za nowoczesną. Oczywiście na rynku można znaleźć tego typu oprogramowanie różnych firm. Jednak nasze należy do jednych z najbardziej zaawansowanych, a do tego działa razem z naszym autorskim systemem kontroli jakości. To gwarancja, że każde zgłoszenie zostanie załatwiona na odpowiednim poziomie.

Źródło:

[^1]: https://www.money.pl/gospodarka/wspolnota-mieszkaniowa-dluga-lista-obowiazkow-lepiej-o-nich-wiedziec-6406717904373377a.html

[^2]: https://www.coig.com.pl/wykaz_lista_spoldzielnie-mieszkaniowe_w_polsce.php

 

Potrzebujesz pomocy?Zamów fachowca

 

Potrzebujesz fachowca? Zobacz: