System do zgłaszania awarii

Usterki i różnego rodzaju awarie nieodłącznie związane są z użytkowaniem mieszkania. Pojawiają się prędzej czy później. To może być drobnostka jak cieknący kran, ale i bardziej skomplikowany problem (np. naprawa sprzętu AGD). Nowoczesne oprogramowanie do zgłaszania awarii ułatwia i przyspiesza rozwiązanie problemu.

Zarówno zarządcy budynków, jak i użytkownicy lokali mieszkalnych doskonale wiedzą, że każda awaria w mieszkaniu to kłopot bez względu na to, czy psuje się instalacja, czy sprzęt AGD. Z jednej strony zainteresowani oczekują, że problem zostanie usunięty szybko i tanio, a z drugiej – chcą mieć możliwość łatwego zgłoszenia usterki. Nie wszędzie to możliwe. Na szczęście coraz więcej zarządców nieruchomości zaczyna korzystać z zaawansowanych systemów do zgłaszania awarii, udostępniając je mieszkańcom. Dzięki takiej technologii nawet poważna awaria przestaje być dużym kłopotem. Zwykle wystarczy chwila, żeby zgłosić problem i od razu wezwać odpowiedniego fachowca.

Tradycyjne zgłaszanie awarii – największe problemy

Tradycyjny sposób zgłaszania awarii w mieszkaniu nie jest ani efektywny, ani szybki, a już na pewno nie jest przyjazny. Często to prawdziwa męka zarówno dla mieszkańca, jak i zarządcy. W tradycyjnym rozwiązaniu usterka jest zwykle zgłaszana przez mieszkańca telefonicznie, niekiedy osobiści. Zarządca zapisuje takie zgłoszenie lub prosi o przesłanie wiadomości e-mail. Nie zawsze może zająć się tym problemem od razu. Gdy w końcu zgłoszenie zostaje rozpatrzone, pojawia się problem ze znalezieniem odpowiedniego fachowca. Nie zawsze administracja budynku ma podpisaną umowę z firmą świadczącą usługi usuwania usterek w mieszkaniach. Jeśli już ma taką umowę, zwykle nie obejmuje ona napraw sprzętów AGD.

Cały proces mocno się przedłuża, gdy zarządca musi znaleźć sam fachowca, a do tego nie dostaje od niego ani gwarancji ceny, ani gwarancji wykonania usługi w określonym terminie. W rezultacie mieszkaniec zgłaszający usterkę dzwoni ponownie zdenerwowany, a zarządca niewiele może zrobić, bo jest zdany na łaskę fachowca. To nie wszystko. Jeśli fachowiec w końcu dotrze, przeważnie trzeba się u niego upominać o fakturę czy gwarancję na wykonaną naprawę. Nie wszyscy fachowcy udzielają takich gwarancji, więc w przypadku powrotu usterki wszystko zaczyna się od nowa. W efekcie narasta frustracja mieszkańca, a zarządcę znowu absorbuje rozwiązanie problemu kosztem innych obowiązków. Trudno mówić, że takie załatwianie sprawy jest szybkie, łatwe i tanie.

Problem polega na tym, że zarządcy budynków nadal rzadko sięgają po nowoczesne rozwiązania cyfrowe i nie mają żadnej możliwości zgłaszania usterek poza kontaktem telefonicznym. Do tego nie mają własnych fachowców, którzy mogliby szybko usunąć awarię. W rezultacie mieszkańcy nie wiedzą, do kogo się zgłosić, w przypadku wystąpienia usterki, co utrudnia i wydłuża jej usunięcie.

Inteligentny system do zgłaszania awarii – jak działa?

Nowoczesny system do zgłaszania awarii bez problemu rozwiązuje trudności ze zgłaszaniem usterek i ich usuwaniem. Wykorzystanie innowacyjnego oprogramowania zgłoszeń to nie tylko możliwość zapewnienia mieszkańcom najwyższej jakości obsługi, przez zarządcę, ale i zwiększenie komfortu mieszkańca oraz szybsze rozwiązanie jego problemu.

Zaawansowany program do obsługi napraw może działać zarówno w przypadku zgłaszania usterek w części wspólnej, jak i w mieszkaniach najemców. W pierwszym przypadku mieszkaniec może zgłosić usterkę w części wspólnej, zarządca widzi w systemie wszystkie zgłoszenia według mieszkań i priorytetów, a następnie zleca naprawę własnemu fachowcowi lub korzysta z usług takiej platformy jak nasza, czyli Usterka.pl. Gdy zgłaszana jest awaria w mieszkaniu, jego użytkownik także może skorzystać z możliwości, jakie daje Usterka.pl. Przy zgłaszaniu awarii wybiera termin wizyty fachowca, od razu poznaje koszty usługi i to wszystko bez wychodzenia z mieszkania. Przetwarzaniem zgłoszenia i wysłaniem fachowca zajmuje się program do obsługi awarii. U nas wszystko jest zautomatyzowane, bo tak działają najlepsze systemy do zgłaszania usterek.

Zaawansowany system do obsługi napraw – dlaczego warto?

Zapisywanie zgłoszeń od mieszkańców o awariach na kartkach czy wpisywanie ich do Excela to dziś przeżytek. Efektywne rozwiązanie to korzystanie z nowoczesnego oprogramowania do zgłoszeń technicznych. Innowacyjne narzędzie tego typu pozwala efektywnie obsługiwać lokatorów, zwiększając tym samym ich zadowolenie. Oszczędza się czas, a nierzadko zyskuje się również dostęp do profesjonalnych, doświadczonych fachowców.

Jednak dobrej klasy oprogramowanie powinno dawać o wiele więcej możliwości niż samo zgłoszenie usterki. Nowoczesny program awarii nie tylko błyskawicznie przetworzy zgłoszenie, ale i wybierze odpowiedniego fachowca oraz zoptymalizuje jego trasę przejazdu i napraw. Takie oprogramowanie zapewnia wysoki stopień automatyzacji i ma skuteczny system kontroli jakości napraw. Takie możliwości ma właśnie nasze oprogramowanie Usterka.pl.

Automatyzacja i cyfryzacja dotykają coraz większych obszarów naszego życia. Dlaczego nie miałaby objąć także tak istotnych kwestii, jak zgłaszanie usterek w mieszkaniach i budynkach? Z zaawansowanych systemów do zgłaszania awarii korzysta coraz więcej zarządców, wspólnot, a nawet ubezpieczycieli w ramach usługi Home Assistance. Najlepiej osobiście przekonać się o możliwości takiego oprogramowania jak Usterka.pl.

Potrzebujesz fachowca? Zobacz: