Potrzebujesz pomocy? Zadzwoń

Ile kosztuje wizyta serwisanta (pralek, zmywarek, piekarników, płyt)?

Nie każda wizyta kończy się naprawą. Czasami klient potrzebuje samej diagnozy lub naprawa przewyższa wartość urządzenia. Jest też kilka przypadków, które kończą się samą diagnozą bez możliwości naprawy. Najczęściej mamy do czynienia z kilkoma scenariuszami:

Usterka nie wymaga wymiany części. Taka naprawa ma swoją stałą cenę jednej wizyty serwisanta i wizyta zamyka temat naprawy.

Usterka wymaga wymiany części, ale mamy tę część przy sobie. Wtedy do wizyty doliczamy cenę części, która najczęściej odpowiada cenie ze sklepu north.pl, w którym zaopatrujemy się w części. Posiadamy przy sobie kilkadziesiąt najpopularniejszych części.

Usterka wymaga wymiany części i nie posiadamy jej przy sobie. W tym przypadku niestety konieczne są dwie wizyty, każda osobno płatna zgodnie z cennikiem za wizytę. Do tych kosztów doliczamy wartość części. Jest to zatem droższy scenariusz, ale ciężki do uniknięcia – jest 11 milionów części AGD, nie jesteśmy w stanie zgromadzić ich wszystkich, a po samych objawach zgłoszonych przez klienta nie możemy podjąć ryzyka zamówienia części, których nie będziemy mogli zwrócić do producenta.

Jeśli klient wie, jaka część jest uszkodzona i chce zamówić ją przed wizytą, wysyłamy ją za pobraniem do klienta i oczekujemy na informację, gdy część będzie oczekiwała na miejscu. W razie błędnej diagnozy, części zostają u klienta, a wizyta jest płatna.

Usterka wymaga wymiany części, które zostały wycofane ze sprzedaży. Niestety, czasami bywa tak, że model nie posiada już wsparcia. Dotyczy to głównie producentów Miele, Mastercook i Candy oraz bardziej egzotycznych marek i bardzo starych modeli. W takim przypadku wizyta jest płatna zgodnie z cennikiem i nie ma możliwości dalszej naprawy.

Usterka dotyczy uszkodzonych łożysk w pralce. Nie wymieniamy łożysk w pralkach i pralko-suszarkach. Taka wizyta kończy się płatną wizytą zgodnie z cennikiem i jedynie diagnozą. Na rynku istnieją firmy wymieniające łożyska w pralkach i cena takiej usługi zwykle przekracza 500 zł oraz wymaga transportu urządzenia do warsztatu firmy.

Usterka dotyczy uszkodzonego programatora. Jeśli podczas wizyty stwierdzimy awarię programatora, klient podejmuje decyzję o wymianie na nowy. Wizyta jest płatna. Opcjonalnie możemy przekazać moduł do elektronika, który wyceni naprawę (dotyczy programatorów, których naprawa przynosi duże oszczędności względem nowego). Naprawa programatora przez elektronika to zwykle 250-300 zł łącznie z drugą wizytą. Modułów analogowych nie naprawiamy, jedyna możliwość to wymiana na nowy.

Jeśli klient nie jest zainteresowany dalszą naprawą, wizyta również jest płatna. Zwykle w ramach największych miast klient ma dojazd w cenie usługi, ale dokładną informację pokazujemy na stronie. W cenie jest też zamawianie i transport części AGD, ale każda wizyta jest odrębnie płatna. Jeśli naprawa jest możliwa, nigdy nie przekracza dwóch wizyt.

Kiedy szansa na jedną wizytę jest największa? W przypadku pralek i zmywarek, gdy awaria dotyczy funkcji grzania, woda pozostaje w zbiorniku, urządzenie nie pobiera wody, nie chce się uruchomić lub cały czas odpompowuje wodę. Gdy silnik nie wchodzi na obroty lub wyraźnie słabnie podczas pracy.

Kiedy jest największe ryzyko, że nie uda się naprawić urządzenia podczas jednej wizyty? Wszystkie awarie dotyczące programatora, czyli urządzenie działa zupełnie losowo, zmienia czas programów, kończy je przedwcześnie lub programy trwają zbyt długo. Ponadto większość awarii płyt grzewczych i piekarników wymaga zamawiania części lub interwencji elektronika. Wycieki często są powodem zamawiania części (fartuchów, gum, węży itd.) i tu również druga wizyta zdarza się relatywnie często, choć nie zawsze.

Koszt wizyty autoryzowanego serwisu Bosch, Whirpool, LG, Beko, Amica, Siemens, AEG, Indesit, Elektrolux czy Candy jest zazwyczaj wyższy – średnio 250 zł za wizytę. Nasza firma świadczy usługi serwisu pogwarancyjnego. Ponadto w autoryzowanych serwisach ciężko liczyć na ofertę tańszego zamiennika i tak czasami szczotki silnika potrafią kosztować 150 zł, gdzie zamiennik kosztuje 29; pompa odpływowa oryginał 243 zł, zamiennik 79, wąż dopływowy z zaworem aquastop oryginał 315 zł, zamiennik 89. Gdy koszt oryginału i zamiennika jest zbliżony, zawsze sugerujemy klientom wybór oryginalnych części. Gdy jednak urządzenie ma już “swoje lata”, żywotność pozostałych części jest ciężka do przewidzenia, a różnica między oryginałem, a zamiennikiem to wielokrotność ceny – oferujemy opcję wyboru zamiennika, by umożliwić sporą oszczędność.