Spis treści
W ostatnich latach rynek mieszkaniowy mocno się rozwinął w Polsce, a to postawiło przed zarządcami nieruchomości, spółdzielniami i wspólnotami mieszkaniowymi nowe wyzwania. Mieszkańcy mają coraz wyższe oczekiwania i często trudno je spełnić bez wsparcia ze strony cyfrowych narzędzi. Przykładem jest zgłaszanie usterek.
Zarządzanie nieruchomościami już dawno przestało się ograniczać do zapewnienia porządku w budynku i wokół niego oraz do rozliczania kwestii finansowych. Dziś to oczywiste usługi, ale mieszkańcy oczekują czegoś więcej, wartości dodanej, która może przybrać formę wysokiej jakości obsługi. Trudno jednak ją zapewnić bez innowacyjnych, cyfrowych narzędzi. Takie oprogramowanie doskonale sprawdza się w różnych obszarach zarządzania budynkiem. Przykładem jest program do obsługi zgłoszeń awarii. Co powinno cechować taki system? Na pewno istotna jest niezawodność oprogramowania, ale nie tylko. Aby ułatwić mieszkańcom zgłaszanie usterek, zarządca musi udostępnić im narzędzie, które pozwoli łatwo zgłaszać usterki i automatycznie je przetwarzać, pozwoli szybko usunąć usterkę i zapewni wysoką jakość usługi. Takie cechy ma właśnie nasz autorski system Usterka.pl.
Łatwość zgłaszania usterek
Dawno już minęły czasy, gdy jedynym sposobem na zgłoszenie usterki był telefon do zarządcy lub spółdzielni albo osobista wizyta w siedzibie organu zarządzającego budynkiem. Takie rozwiązanie nigdy nie było efektywne ani nie gwarantowało szybkiego rozwiązania problemu. Zwykle kończyło się na tym, że zgłoszenie zostawało zapisane w zeszycie zarządcy i odłożone do późniejszej realizacji.
Cyfrowa obsługa dla zarządców pozwala łatwo wyeliminować takie opóźnienia. Kluczem jest umożliwienie komfortowego i szybkiego zgłaszania awarii przez mieszkańców. W naszym rozwiązaniu zadbaliśmy o to, aby ten proces został maksymalnie uproszczony i zautomatyzowany. Wystarczy, że mieszkaniec wejdzie na stronę internetową Usterka.pl (najłatwiej zeskanować telefonem kod QR) i kliknie link „Zamów fachowca do domu”. Potem należy podać adres, numer telefonu i wybrać usługę. Następnie mieszkaniec zgłaszający awarię wybiera godzinę, o której ma pojawić się u niego serwisant. Od razu pojawia się cena usługi. Taka automatyzacja ma kluczowe znaczenie dla łatwości zgłaszania awarii (u nas trwa to 2 minuty) i szybkości rozpoczęcia procesu jej usuwania. Na marginesie warto podkreślić, że nasza rezerwacja fachowca online łączy się z gwarancją ceny, czego nie ma w konkurencyjnych rozwiązaniach.
Przetwarzanie zgłoszeń o awarii na bieżąco
Duża łatwość zgłaszania usterek jest istotna dla mieszkańców, ale to zaledwie początek procesu usuwania awarii. Wysokiej klasy narzędzie cyfrowe musi zapewnić także sprawne przetwarzanie zgłoszeń o awarii na bieżąco. W profesjonalnym, innowacyjnym systemie nie ma miejsca na żadne opóźnienia. Taki system zgłoszeń, jak Usterka.pl, potrafi obsługiwać naraz ogromne ilości zgłoszeń. Nic nie jest odkładane na później. Zgłaszający sam wybiera, kiedy i o której godzinie oczekuje wizyty fachowca. Nie ma znaczenia, czy chodzi o małą usterkę, czy o dużą. Zaawansowane oprogramowanie do obsługi awarii pozwala na sprawne przetworzenie każdego zgłoszenia. To jest właśnie ogromna przewaga cyfrowego narzędzia nad tradycyjnym zapisywaniem zgłoszenia awarii w zeszycie lub Excelu. Sprawa mieszkańca jest załatwiana na bieżąco, zarządca nie odkłada niczego na później. To kolejny czynnik zwiększający jakość obsługi klienta.
Szybkie usuwanie usterek
Jednym z większych wyzwań dla zarządcy nieruchomości jest zawsze szybkie i sprawne usunięcie zgłoszonej awarii. Ten aspekt również znacząco wpływa na ocenę jakości obsługi przez mieszkańca. W tradycyjnym, „analogowym” systemie największy problem mają te spółdzielnie, wspólnoty i zarządcy budynków, którzy nie dysponują własnymi fachowcami lub nie mają podpisanej umowy z firmą świadczącą usługi serwisowania. Poszukiwanie odpowiedniego fachowca jest wtedy czasochłonne i nigdy nie wiadomo, na kogo się trafi. Takie oprogramowanie do obsługi mieszkańców, jak Usterka.pl, znacznie przyspiesza usuwanie awarii. Dzięki naszemu rozwiązaniu fachowiec nie musi sam ustalać trasy napraw, ponieważ robi to za niego specjalny algorytm. System nie tylko optymalizuje przejazd fachowca z uwzględnieniem sytuacji na drodze, ale i wskazuje mu najbliższe sklepy techniczne. Do tego mieszkaniec może w dowolnym momencie odwołać wizytę lub zmienić jej termin online.
Wysoka jakość usługi fachowca
Ostatni czynnik, który ma istotne znaczenie dla pozytywnego postrzegania przez mieszkańca całego procesu usuwania awarii, to zapewnienie wysokiej jakości obsługi fachowca. Gdy zarządca wybierze przypadkową osobę do awarii, nie ma pewności, że wszystko zostanie załatwione w odpowiedni sposób. W Usterka.pl nie ma miejsca na przypadek. Znamy doskonale każdego fachowca, który dla nas pracuje i znamy jego umiejętności. Zarządzanie pracą naszych fachowców jest nie tylko zautomatyzowane, ale i nadzorowane przez nasz autorski system kontroli jakości przed, w trakcie i po wizycie. Do tego klient wystawia ocenę fachowcowi.
Nowoczesne narzędzia cyfrowe do obsługi awarii pozwalają łatwo i szybko zgłosić usterkę przez mieszkańca, zaawansowane algorytmy czuwają nad szybkim usunięciem problemu, a do tego cały proces jest zautomatyzowany. Zaangażowanie zarządcy zostaje ograniczone do minimum. Tak właśnie działa innowacyjne oprogramowanie do obsługi mieszkańców, czego przykładem jest nasz system Usterka.pl.
Potrzebujesz fachowca? Zobacz: